Dag 22 (27 juli 2012) Bryce Canyon National Park

Vanmorgen sliepen de prinsen en prinses als rozen want we schrokken ruim over acht uur wakker. We kleedden ons snel aan en gingen aan het ontbijt. Daarna hebben we de kamer opgeruimd en de auto ingeruimd. Dit deden we wel onder het afdak van de hotelingang, want het stortte werkelijk van de regen.

Met pijn in ons hart namen we afscheid van Page want we hebben genoten van Lake Powell en de Canyon. We wilden hier eigenlijk nog veel meer dingen doen en bezoeken. Misschien maken we dit ooit nog wel eens een keer goed. Maar tja, aan alles komt een eind dus op naar Bryce National Park. Onderweg zagen we allerlei prachtige landschappen aan ons voorbij trekken. Na ongeveer 2 uur rijden kwamen we in een leuk dorpje, geheel in western stijl, aan. Kenab heette dit dorpje. Hier deden we nog wat noodzakelijk inkopen voor het avondeten en hop daar gingen we weer.

Het was al ruim over de middag toen we toch wel honger kregen en we de Subways aandeden. Het was wel vreemd deze werkelijk in de middle of nowhere aan te treffen. Allemaal namen we een footlong, een reuzenbrood, dat helemaal schoon op ging.

Kort daarna gingen we richting onze kampeerplek. Net voor de ingang van het park begon het al goed. We zagen echt prachtige dingen. We konden niet langer in de auto blijven en trokken de wandelschoenen aan om al dat moois van dichtbij te kunnen zien.  De temperatuur was heerlijk, namelijk 27 graden, maar de jongens wilden eigenlijk de auto niet uitkomen omdat ze het (ja het is echt waar) KOUD vonden. Hoe gek kan het worden!!!!

Na de bezichtiging gingen we dan op weg naar de camping. Daar aangekomen bleek niemand aanwezig, maar op onze gereserveerde plek hing al een briefje dat die plek voor ons was. We hadden de tent al snel opgezet toen uit het niets opeens regen kwam. Niet zoveel maar je wordt er wel nat van. Wij lieten ons echter niet weerhouden om een wandeling te gaan maken. Dit werd beloond, want al na een paar minuten ging de zon vol op schijnen en kwamen we terecht in een werkelijk sprookjesachtige omgeving.

We genoten volop van het uitzicht en besloten halverwege (omdat het toch al erg laat geworden was) met de shuttle bus naar de camping terug te gaan. Morgen maken we deze tocht af. We verheugen ons nu al op de tocht door Queens Garden die ons dan tussen de prachtige pilaren, ontstaan door wind en regen, zal voeren. Na de wandeling zijn we nog even haardhout gaan halen en zijn Gert en Bas zonsondergangsfoto’s gaan maken bij het Sunset Point.

Pleuni maakte ondertussen het eten en dat hebben we gezellig met z’n allen opgegeten. Toen was het al weer ruim 10 uur (we houden de Seattle tijd maar aan) en werd het tijd om onze blog te maken en zachtjes aan naar bed te gaan. Oh ja, en we hebben weer volop dieren gezien. De foto’s spreken voor zich. Je hoeft hier niet naar dieren te zoeken, je struikelt er over. Heel anders dan in Nederland. Zo, het is nu bedtijd. We gaan nog lekker even lezen en dan heerlijk slapen op onze slaapmatjes. Morgen gaan we weer op tijd op om weer leuke wandelingen te gaan maken.